The Reputation of a Political Leader: Features and Technologies of Formation
- Authors: Shishkanova A.Y.
- Issue: Vol 4, No 7 (2016)
- Section: Статьи
- Submitted: 16.03.2025
- Accepted: 16.03.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/283671
- DOI: https://doi.org/10.15507/огарёв-online.v4i7.283671
- ID: 283671
Cite item
Full Text
Abstract
The article presents a semantic analysis of the terms "reputation" and "political reputation". The distinctions of the terms "image" and "reputation" are considered. The fundamental indicators of a positive reputation are studied. The mechanism of the formation of a political reputation is revealed.
Keywords
About the authors
A. Yu. Shishkanova
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
References
- Ожегов С. И., Шведова Н. Ю. Толковый словарь русского языка. – изд. 4-е. – М.: ИТИ Технологии, 2008. – 944 с.
- Быба Ю. В. Имидж современного Российского государства: состояние и перспективы формирования: дис… канд. полит. наук. – М.: МГУ, 2008. – 215 с.
- Трубецкой А. Ю. Категория репутации в социально-политической коммуникации: дис… д-ра психол. наук. – М.: МГУ, 2006. – 369 с.
- Богоявленский А. Е. Понятия «имидж», «репутация» и «образ» в контексте «Критики чистого разума» И. Канта // Акценты. Новое в массовой коммуникации. – 2004. – № 5. – С. 44–50.
- Шабельник А. И. Имидж и репутация – две большие разницы [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.sostav.ru/articles/2002/03/25/pr250302/.
- Трубецкой А.Ю. Психология репутации. – М.: Наука, 2005. – 291 с.
- Коган Е. В. Этические аспекты формирования политической репутации // Бизнес. Общество. Власть. – 2013. – № 16. – С. 58–78.
- Устинова Н. В. Политическая репутация: сущность, особенности, технологии формирования: дис… канд. полит. наук. – Екатеринбург: УГУ, 2005. – 166 с.
- Пушкарева Г. В. Политический менеджмент. – М.: Дело, 2002. – 398 с.
- Сухотерин Л. Я., Юдинцев И. В. Информационная работа в государственном аппарате. – М.: Европа, 2007. – 480 с.
Supplementary files
