Training in Annotating and Summarizing Legal Texts in a Foreign Language at an Advanced Stage
- 作者: Dumina E.V.1
-
隶属关系:
- Moscow State Linguistic University
- 期: 编号 3 (844) (2022)
- 页面: 34-40
- 栏目: Pedagogical Studies
- URL: https://ogarev-online.ru/2500-3488/article/view/358525
- ID: 358525
如何引用文章
全文:
详细
The article discusses the methods of teaching to annotate and summarize legal texts in a foreign language. It is emphasized that in the process of reading specialized literature and writing a secondary foreign-language legal sphere text, students not only acquire new professional knowledge in the field of law, but also develop critical thinking and improve their skills of intercultural communication in oral and written forms.
作者简介
Evgenia Dumina
Moscow State Linguistic University
编辑信件的主要联系方式.
Email: dumina@list.ru
PhD (Pedagogy), Associate Professor of the Department of Linguistics and Professional Communication in the Field of Law, Institute of International Law and Justice
俄罗斯联邦参考
- Шрамкова Н. Б. Обучение студентов мгюа реферированию текстов на английском языке по юридической тематике // Вестник Университета имени О. Е. Кутафина (МГЮА). 2018. № 11(51). С. 119–129.
- Шаповалова Т. Р., Титяева Г. В. Реферирование и аннотирование специальных текстов на иностранном языке : учебно-методическое пособие. Южно-Сахалинск : СахГУ, 2019.
- Архипова Т. В. [и др.] Аннотирование и реферирование текстов по экономической тематике: учеб. пособие / Т. В. Архипова, Е. И. Безрукова, С. М. Ермишина, Н. Е. Степнова. Самара: Изд-во Самарского государственного аэрокосмического университета, 2010.
- Балыгина Е. А. [и др.]. Проблема выделения ключевых смысловых компонентов при реферировании научного текста / Е. А. Балыгина, Ю. В. Яровикова, Т. В. Ермолова, О. А. Круковская // Филология: научные исследования. 2021. № 6. С. 10–22. doi: 10.7256/2454-0749.2021.6.35856
- Герте Н. А., Курушин Д. С., Нестерова Н. М. Свертывание информации в процессе реферирования: методы и возможные пути формализации // Вестник Пермского национального исследовательского политехнического университета. Проблемы языкознания и педагогики. 2013. № 7. С. 188–196.
补充文件

