Research Management for Pre-service Foreign Language Teachers: Supervision of School Research Projects
- Autores: Perevertkina M.S.1, Konstantinova S.I.2,1
-
Afiliações:
- Herzen State Pedagogical University
- Gymnasium #11
- Edição: Nº 1 (850) (2024)
- Páginas: 59-65
- Seção: Pedagogical Studies
- URL: https://ogarev-online.ru/2500-3488/article/view/307319
- ID: 307319
Citar
Texto integral
Resumo
The article explores the possibility of updating the content of pre-service foreign language teacher training in research management. The authors focus on the pedagogical design and propose a matrix of school research activities, specify the content of pre-service teachers’ professional training in research management in the paradigm “learning - practice - profession”, and summarize the experience of mentoring novice teachers in their workplace at schools.
Sobre autores
Marina Perevertkina
Herzen State Pedagogical University
Autor responsável pela correspondência
Email: mperevertkina@herzen.spb.ru
PhD in Foreign Language Teaching, Associate Professor
Associate Professor at the Department of Modern Languages
Svetlana Konstantinova
Gymnasium #11; Herzen State Pedagogical University
Email: skonstantinova80@mail.ru
PhD in Foreign Language Teaching
Deputy Director of Education, Teacher of English, Gymnasium #11
Associate Professor at the Department of Modern Languages
Herzen State Pedagogical University of Russia
Bibliografia
- Козырева Л. В. Формирование готовности старших школьников к учебно-исследовательской деятельности: автореф. дис.. канд. пед. наук. Кемерово, 2005. EDN: NINVDL
- Леонтович А. В. Исследовательская деятельность как способ формирования мировоззрения // Развитие исследовательской деятельности учащихся: методический сборник. 2012. С. 34-41.
- Обухов А. С. Развитие исследовательской деятельности учащихся. М.: Национальный книжный центр, 2015.
- Коряковцева Н. Ф., Миролюбов А. А. Довузовское обучение иностранным языкам // Вестник Московского государственного лингвистического университета. 2012. Вып. 648. С. 36-51. EDN: PFCYPD
- Гальскова Н. Д., Никитенко З. Н. Методологическая культура исследователя в лингвообразовательном научном поиске. М.: Прометей, 2023. EDN: JTDWJU
- Сафонова В. В., Коренев А. А., Перевёрткина М. С. Стратегии развития исследовательских компетенций при подготовке педагогических кадров по предмету "Иностранный язык" // Rhema. Рема. 2019. Вып. 3. С. 148-177. EDN: NESSDB
- Константинова С. И. Формирование учебно-познавательной компетентности у учащихся старшей профильной школы (на материале английского языка): автореф. дис.. канд. пед. наук. СПб., 2006. EDN: ZNQPOL
- Коряковцева Н. Ф. Модель профессионально ориентированного обучения иностранному языку на основе взаимосвязанного развития коммуникативной и учебно-познавательной деятельности // Вестник Московского государственного лингвистического университета. Образование и педагогические науки. 2023. Вып. 2 (847). С. 47-53. EDN: UFMTIQ
Arquivos suplementares
