Theoretical Prerequisites for Forming Intellectual Skills in Training Foreign Languages in Higher Education System
- 作者: Khristoforova D.A.1,2
-
隶属关系:
- Pirogov Russian National Research Medical University
- Moscow State Linguistic University
- 期: 编号 3 (852) (2024)
- 页面: 105-110
- 栏目: Pedagogical Studies
- URL: https://ogarev-online.ru/2500-3488/article/view/306326
- ID: 306326
如何引用文章
全文:
详细
The article presents theoretical prerequisites for forming intellectual skills of students through the development of their thinking while studying foreign languages. A number of problems have been identified in the system of higher education, indicating the insufficient formation of the above mentioned skills, which will have a negative impact on future professional activity. To solve them, the author suggests using professionally oriented cases.
作者简介
Daria Khristoforova
Pirogov Russian National Research Medical University; Moscow State Linguistic University
编辑信件的主要联系方式.
Email: khristoforovadarya@gmail.com
Postgraduate student at the Foreign Language Teaching Department, Moscow State Linguistic University
Senior Teacher at the Department of Foreign Languages, Institute of World Medicine
参考
- Пономарев Я. А. Психология творчества. М.: Наука, 1976. EDN: TQXCSL
- Философский словарь / под ред. М. М. Розенталя и П. Ф. Юдина. М.: Политиздат, 1963.
- Лосев А. Ф. Философия имени // Лосев А. Ф. Из ранних произведений. М.: Изд-во МГУ, 1990. EDN: QWTQIN
- Витгенштейн Л. Философские исследования / пер. с нем. Л. Добросельского. M.: АСТ, 2018.
- Поппер К. Рост и логика научного знания. М.: Прогресс, 1983.
- Меркулов И. П. Когнитивные способности. Москва: Ин-т философии РАН, 2005. EDN: SUPIVR
- Dewey J. How we think. Kansas: D. C. Heath and Co. Publishers, 1910.
- Максимов Л. В. Когнитивизм как парадигма гуманитарно-философской мысли. М.: Российская политическая энциклопедия (РОССПЭН), 2003. EDN: YLVWST
- Скворцов Л. В. Информационная культура и цельное знание. М.: МБА, 2011. EDN: QONAHJ
- Выготский Л. С. Мышление и речь. Ленинград: Государственное социально-экономическое издательство, 1934.
- Щедровицкий Г. П. "Языковое мышление" и методы его анализа. М.: ННФ "Институт развития им. Г. П. Щедровицкого", 2010.
- Кассирер Э. Философия символических форм: в 3 т. М., СПб., 2002. Т. 1. Язык.
- Гуссерль Э. Избранные работы / сост. В. А. Куренной. М.: Издательский дом "Территория будущего", 2005. EDN: RAYVTX
- Хайдеггер М. Что зовется мышлением? / пер. с нем. Э. Сагетдинова. М.: Издательский дом "Территория будущего", 2006. EDN: PERXAN
- Slobin D. I. From thought and language to thinking for speaking // Rethinking linguistic relativity /j. J. Gumperz and S. C. Levinson (eds.). Cambridge: Cambridge University Press, 1996. P. 70-96.
- Леонтьев А. H. Деятельность. Сознание. Личность. М.: Политиздат, 1975. EDN: ZJUELZ
- Шадриков В. Д. Ментальное развитие человека. М.: Аспект Пресс, 2007. EDN: RAZOEJ
- Менчинская Н. А. Проблемы обучения, воспитания и психического развития ребенка // Избранные психологические труды Российской академии образования. М.: Московский психолого-социальный институт, 2004. EDN: QXHJWH
- Кабанова-Меллер Е. Н. Психология формирования знаний и навыков у школьников: проблема приемов умственной деятельности. М.: Академия педагогических наук РСФСР, 1962.
- Шацкий С. Т. Избранные педагогические сочинения: в 2 т. / под ред. Н. П. Кузина, М. Н. Скаткина, В. Н. Шацкой // Наше педагогическое течение. М.: Педагогика, 1980. Т. 1.
- Селевко Г. К. Энциклопедия образовательных технологий: 2 т. М.: Народное образование, 2005. Т. 1.
- Рыблова А. Н. Разноуровневое управление иноязычным образовательным процессом подготовки переводчиков: традиции и новации: монография. М.: ФГБОУ ВО МГЛУ, 2019. EDN: ZDRMON
- Эткинсон Д. Стратегический маркетинг. Ситуации, примеры: учебное пособие для студентов вузов / пер. с англ. Ю.А. Цыпкина. М.: Юнити, 2001.
- Hamel J. Etudes de cas et sciences sociales. Paris: L'Harmattan, 1997.
补充文件
