Forming an ethnocultural image of Mordovia Republic within regional branding
- Autores: Chirkova O.N.
- Edição: Volume 1, Nº 1 (2013)
- Seção: Статьи
- ##submission.dateSubmitted##: 21.05.2025
- ##submission.dateAccepted##: 21.05.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/292912
- ID: 292912
Citar
Texto integral
Resumo
The paper deals with the problem of ethnic and cultural components integration into the Mordovia Republic image within the regional branding. The author identifies the most significant features that influence the making of a recognizable and attractive image of the region.
Palavras-chave
Sobre autores
O. Chirkova
Autor responsável pela correspondência
Email: ogarevonline@yandex.ru
Rússia
Bibliografia
- Гацалова Л. Б. Этнокультурный брендинг: от традиционного образа – к торговой марке / Л. Б. Гацалова, Л. К. Гостиева // Культура и пространство. Кн. - 2. Историко-культурные бренды территорий, регионов и мест / Ин-т этнологии и антропологии РАН им. Н. Н. Миклухо-Маклая; под ред. В. К. Мальковой, В. А. Тишкова. – М., 2010. – C.108- 124.
- Рыжова С.И. «Сделано в Латвии»: К вопросу об этнокультурных особеннстях национальных брендов // Этнографическое обозрение. – 2009. – №3. – С.159-184.
- Замятин Д. Геокультурный брендинг территорий: концептуальные основы «Российский журнал». – [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://www.russ.ru/pole/Geokul-turnyj-brending-territorij-konceptual-nye-osnovy
Arquivos suplementares
