The Formation of Tolerance Identity Among School Students by Means of History Education
- Authors: Kudryavtseva E.V.
- Issue: Vol 3, No 10 (2015)
- Section: Статьи
- Submitted: 21.04.2025
- Accepted: 21.04.2025
- URL: https://ogarev-online.ru/2311-2468/article/view/288449
- ID: 288449
Cite item
Full Text
Abstract
This article considers the methods of forming of a tolerant person at school by means of history and social science classes. The author analyzes the teacher’s activities on educating a tolerant individual. In this connection, the study focuses on role-playing games, problem situations, art projects, national holidays, and the work of the school museum.
Keywords
About the authors
E. V. Kudryavtseva
Author for correspondence.
Email: ogarevonline@yandex.ru
Russian Federation
References
- Громова Е. Развитие этнической толерантности в школе // Воспитание школьников. – 2006. – № 1. – С. 13–17.
- Декларация тысячелетия Организации Объединенных Наций. Принята 8 сентября 2000 г. – Резолюция № A/RES/52/2.
- Клокова Г. В. Формирование толерантного сознания школьников в процессе обучения истории // Преподавание истории и обществознания в школе. – 2004. – №1. – С. 18–25.
- Никольский А. В. Историко-обществоведческое образование как фактор формирования толерантности // Преподавание истории и обществознания в школе. – 2002. – № 5. – С. 60–62.
- Степанов П. Воспитание толерантности у школьников-подростков // Учитель. – 2005. – № 6. – С. 49–52.
Supplementary files
