THE STYLE OF SELF-REGULATION OF BEHAVIOR AMONG STUDENTS OF A MEDICAL UNIVERSITY ENGAGED IN SPORTS
- Autores: Bystrushkina N.G.1, Vasilyeva T.I.2, Holina S.E.1
-
Afiliações:
- South Ural State Medical University
- Alfa Medexpert
- Edição: Nº 7 (2025)
- Páginas: 254-260
- Seção: General psychology, personality psychology, history of psychology
- URL: https://ogarev-online.ru/1994-4683/article/view/309629
- DOI: https://doi.org/10.5930/1994-4683-2025-254-260
- ID: 309629
Citar
Texto integral
Resumo
Research methods and organization. An applied comparative study of the volitional qualities of university students engaged in sports clubs has been conducted. To collect data, the methodology "Behavioral Self-Regulation Style" developed by V.I. Morosanova was used. The results of the study were processed using methods of mathematical statistics.
Research results and conclusions. Students who systematically engage in sports demonstrate significantly higher levels of modeling and flexibility in their activities, as well as greater accuracy in evaluating outcomes and an overall level of self-regulation. However, among this group, individuals with low and medium levels of action planning are significantly more common. The specificity of the "autonomous control-regulating" style of self-regulation of behavior, identified among students at the medical university who participate in sports sections, must be taken into account when implementing the educational process.
Sobre autores
Natalia Bystrushkina
South Ural State Medical University
Email: psynb@mail.ru
Department of Psychology, candidate of psychological sciences 1999-2025
Tatyana Vasilyeva
Alfa Medexpert
Email: vti_01@mail.ru
candidate of psychological sciences 2008-2025
Sofia Holina
South Ural State Medical University
Email: sofiya.holina@mail.ru
Bibliografia
- Барыкина А. И. Об особенностях психологического обеспечения сотрудников скорой медицинской помощи // Гуманитарный научный журнал. 2015. № 1. С. 35–37. EDN: TYWCCZ.
- Бровко В. П. Особенности синдрома эмоционального выгорания у врачей различных специальностей // Развитие профессионализма. 2017. Т. 2, № 4. С. 83–87. EDN: YXODNP.
- Захарова Е. В. Исследование учебного стресса у студентов медицинского университета // Молодой ученый. 2018. № 46 (232). С. 251–252. EDN: YOFPQL.
- Першина А. В., Быструшкина Н. Г. Особенности практического мышления у сотрудников скорой медицинской помощи // Вестник Челябинского государственного университета. Образование и здравоохранение. 2019. № 3-4 (7-8). С. 45–48. EDN: XRKTPM.
- Анисимова Ю. Н., Каменева Г. Н., Прыгин Г. С. Психологические особенности волевых качеств у спортсменов командных и индивидуальных видов спорта // Вестник Самарского государственного технического университета. Серия: Психолого-педагогические науки. 2018. № 4. С. 44–54. EDN: YVMZYL.
- Моросанова В. И., Аронова Е. А. Самосознание и саморегуляция поведения. Москва : Институт психологии РАН, 2017. 213 с.
- Конопкин О. А. Психическая саморегуляция произвольной активности человека (структурно-функциональный аспект) // Вопросы психологии. 1995. № 1. С. 5–12. EDN: PYZWZY.
Arquivos suplementares
