Training of Specialists in Economic Security in Higher Education Institutions of the Ministry of Internal Affairs of Russia Using the Possibility of Pedagogical Influence on Students through the Use of Electronic Educational Resources in the Process of Teaching a Foreign Language

封面

如何引用文章

全文:

开放存取 开放存取
受限制的访问 ##reader.subscriptionAccessGranted##
受限制的访问 订阅存取

详细

The purpose of the research is to consider pedagogical possibilities of influencing students through the use of electronic educational resources in the process of teaching a foreign language in universities of the Ministry of Internal Affairs of Russia. The article presents the essence of informatization of education, formulates the means of informatization and its directions, the impact of informatization on the training of specialists in economic security in higher education institutions of the Ministry of Internal Affairs of Russia. In addition, the specifics of the discipline «Foreign language», its directions and a certain set of competencies that should be formed by an economic specialist are described. Particular attention is paid to the relevance and importance of using of electronic educational resources in the learning process: a definition is given, the potential for using electronic educational resources is described, and examples of resources and online platforms that contribute to more effective mastery of language competence by specialists in economic security are given. Two of the most popular online platforms promoting the development of language skills are described-Quizlet and YouTube. When considering the Quizlet online platform, the educational goals of using this resource were formulated, various learning modes were described, and the features of the educational resource were clarified. When considering the YouTube online platform, the essence of the resource itself was described; examples of channels of a training nature were given, allowing to expand knowledge in the field of a foreign language in the field of economics. An example of using the British Council Internet resource for educational purposes was given. Conclusions are drawn and the results are summed up.

作者简介

Viktoria Akvit

Moscow regional branch of the Moscow University of the MIA of Russia named after V.Ya. Kikot

Email: akvit.vs@yandex.ru
Lecturer of the Department of Socio-economic and humanities, Specialty HAC RF 13.00.01 Russian Federation

Natalia Bashlueva

Moscow regional branch of the Moscow University of the MIA of Russia named after V.Ya. Kikot

Email: bashlueva@mail.ru
Cand. Sci. (Ped.), Associate Professor of the Department of Socio-economic and Humanities, Specialty HAC RF 13.00.01 Russian Federation

Elizaveta Levitskaya

Moscow regional branch of the Moscow University of the MIA of Russia named after V.Ya. Kikot

Email: veta542011@mail.ru
Cand. Sci. (Ped.), Associate Professor of the Department of Socio-economic and Humanities, Specialty HAC RF 13.00.01 Russian Federation

参考

  1. Andrianova G.V. The use of information and communication technologies in teaching English [Electronic resource]. -Access mode: URL: http://nota.triwe.net/teachers/open2/ikt.pdf (accessed: 12.07.2022)
  2. Brezgina O.V. On the use of information and communication technologies in teaching a foreign language. // Bulletin of NVSU, No. 4-2014. pp. 77-80.
  3. Grigoriev S.G., Grinshkun V.V. Informatization of education: a textbook for students of pedagogical universities and students of the teacher training system. -M.: -2005. -231 p.
  4. Pashchenko, O.I. Information technologies in education: an educational and methodical manual. -Nizhnevartovsk: Publishing House of Nizhnevartovsk State University, -2013. -227 p.
  5. Legal English [Electronic resource]. -Access mode: URL: https://www.youtube.com/playlist?list=PLv47XaG5G_qyKW5W6vR4CKL0yN83c8ZZu (accessed 12.07.2022)
  6. Legal English Vocabulary [Электронный ресурс]. -Режим доступа: URL: https://www.youtube.com/c/Businessenglishpod (дата обращения: 12.07.2022)
  7. US Law Essentials [Электронный ресурс]. -Режим доступа: URL: https://www.youtube.com/c/USLawEssentials (дата обращения: 12.07.2022)
  8. Case Western Reserve University. School of Law [Электронный ресурс]. -Режим доступа: URL: https://www.youtube.com/c/caseschooloflaw (дата обращения: 12.07.2022)

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML


Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».