Concept of “philological knowledge of native language of students” in teaching Russian as a foreign language (on the example of Chinese and Arabic)
- Authors: Anokhin T.Y1, Platonov E.N1
-
Affiliations:
- Moscow State University of Mechanical Engineering (MAMI
- Issue: Vol 7, No 4-2 (2013)
- Pages: 280-284
- Section: Articles
- URL: https://ogarev-online.ru/2074-0530/article/view/68206
- DOI: https://doi.org/10.17816/2074-0530-68206
- ID: 68206
Cite item
Full Text
Abstract
Full Text
##article.viewOnOriginalSite##About the authors
T. Y Anokhin
Moscow State University of Mechanical Engineering (MAMI
Email: elena_platonova_85@mail.ru
Ph.D., Prof.; +7 903 754-09-12
E. N Platonov
Moscow State University of Mechanical Engineering (MAMI
Email: kafrus@mami.ru
Ph.D.; +7 903 754-09-12
References
- Анохина Т.Я. К проблеме преподавания языковых дисциплин в техническом вузе / Известия МГТУ «МАМИ». - 2008, № 1 (5).
- Платонова Е.Н. Особенности методики преподавания русского языка как иностранного в машиностроительном вузе (на примере языка специальности) // Известия МГТУ "МАМИ" № 2 (14), 2012, т. 3.
- http://do.gendocs.ru/docs/index-356840.html?page=2
- http://cyberleninka.ru/article/n/osobennosti-rodnogo-yazyka-uchaschihsya-kak-prichina-vozniknoveniya-trudnostey-usvoeniya-rki
Supplementary files
