Test marketing as a tool to reduce the risk of launching new product on market
- Authors: Gorlevskaya L.E1
-
Affiliations:
- Moscow State University of Mechanical Engineering (MAMI)
- Issue: Vol 9, No 3-5 (2015)
- Pages: 12-16
- Section: Articles
- URL: https://ogarev-online.ru/2074-0530/article/view/66966
- DOI: https://doi.org/10.17816/2074-0530-66966
- ID: 66966
Cite item
Full Text
Abstract
Keywords
Full Text
##article.viewOnOriginalSite##About the authors
L. E Gorlevskaya
Moscow State University of Mechanical Engineering (MAMI)
Email: ludmila.gorlevskaya@yandex.ru
Ph.D.; +7 495 223-05-23
References
- Секерин В.Д. Инновационный маркетинг. М.: Инфра-М, 2014.
- Горлевская Л.Э., Секерин В.Д. Моделирование пробного маркетинга за рубежом и в России / Труды 13-х Друкеровских чтений «Современные стратегии инновационного развития». Москва - Новочеркасск: ЮРГТУ (НПИ), 2012.
- Nikolay Korotkov, Dr. Nicoletta Occhiocupo Simulated Test Marketing In FMCG: some empirical evidence from the Russian market, Academy of Marketing Conference, Liverpool, 5-7 July 2011.
- Голубков Е.П. Маркетинговые исследования. Теория, методология и практика. М.: Дело и сервис, 2008.
- Marta Mas-Machuca, Marina Sainz, Carme Martinez-Costa A review of forecasting models for new products, Intangible Capital, Vol. 10, No 1, Spain, 2014.
- Официальный сайт международной маркетинговой компании Copernicus, [электронный ресурс], URL: http://copernicusmarketing.com
- Ожегов С.И., Шведова Н.Ю. Толковый словарь русского языка: 80 000 слов и фразеологических выражений. М.: А ТЕМП, 2013.
- European B2C E-commerce Report 2015, The Ecommerce Foundation, April 201.
Supplementary files
